Concierge By MOOD Stockholm: en ny nivå av service

MOOD Stockholms nya Concierge service har skapats för att göra ditt liv lite enklare. Genom att ta tag i vardagsbestyren, kontorssysslorna och festfixandet frigörs tid för kunden att jobba, dricka champagne eller umgås med vänner. En redan trevlig galleria tar service ännu ett steg för att ge dig tillbaka det du kanske har minst av: tid.

Hör du ordet concierge tänker du säkert på de personer som ofta står i lobbyn på hotell runt om i världen eller den som välkomnar dig till kontorsbyggnaden där du jobbar. De som kan hjälpa dig med i stort sett vad som helst och som tar service på stort allvar. Concierge kommer från franskan och sägs från början ha hetat ”Comte des Cierges”, vilket hänvisar till de som hade ansvar för att stearinljusen inte slocknade på slotten förr i tiden. Det var en viktig uppgift i dåtidens samhälle.

För oss är ordet laddat med en känsla av lyx och innebär service och kunskap för att uppfylla våra krav och våra behov. Ju bättre kvalitet, desto personligare och desto högre servicegrad, vilket i sin tur ger nöjdare gäster. I MOOD Gallerian,en av Stockholms nyaste shoppinggallerior, har man nu tagit sig an Concierge-konceptet och erbjuder det för de gäster som vistas inom gallerians väggar.

“Vår tanke är att vi ska kunna erbjuda våra kunder och besökare en plats där de kan sitta och arbeta, ha möten eller kanske bara ta en paus från den stressiga vardagen. I kombination med detta ska vi vara behjälpliga med tidskrävande bestyr så som inlämning och hämtning av kemtvätt, bordsbokning på restauranger, teaterbiljetter och catering för att nämna några,”säger Annika Ljungberg, centrumchef för Mood Stockholm.

MOOD gallerian har från början velat göra något speciellt för de som rör sig på Stockholms gator, både inbitna 08:or och långväga gäster. Man har varit tydlig från början med att bara en viss typ av butiker får finnas här och man har med noggrannhet valt ut de restauranger som får tillfredsställa gästernas smaklökar. Ett genomtänkt koncept innehåller i detta fall att alla våra sinnen stimuleras – doft, smak, syn, hörsel och känsel. Det sistnämnda är väl kanske det som det nyuppdaterade Concierge-koncepetet vill ta sig an lite extra.

concierge-interior-desk

MOODs Concierge bemannas av företaget 52 Profile. Här finns Walther Carajal som är redo att lyssna på just dina behov. Vill du att han ska passa din hund medan du shoppar,  lämna in eller hämta din kemtvätt, låna ut en iPad eller bara svara på tips om Stockholms nattliv, så finns Walther och hans team där. Inget är för svårt, vare sig det gäller trädgårdsskötsel, skoputsning, eller till och med barnpassning.

“Behöver man desperat barnpassning så får Walther hitta rätt person som kan ta hand om barnen – det beror helt på kundens behov. Ingenting är omöjligt,” berättar Annika Ljungberg för Lyx.se.

concierge-mood-stockholm-services

Framför allt är det uppenbart att både service och interiören är anpassad helt efter kundens behov. Vare sig detta innebär en plats att arbeta med eluttag för laddare eller dator, hjälp med enklare kontorsbestyr eller att hyra ett mötesrum för dagen. Har du glömt laddare är det inget problem och du kan till och med låna surfplatta på plats. Vill du inte jobba men behöver hjälp med shopping eller någonting annat, går det givetvis också bra. För de som inte är ute i god tid, erbjuder Conciergen Last Minute Service, och menar att nästan allt går att ordna – även när det är ont om tid.

För att komma i kontakt med Concierge By MOOD kan man ringa 0736- 24 45 75 eller kontakta Concierge här. Vi rekommenderar dock att man svänger förbi en stund och njuter av den trevliga interiören! För en närmare titt på Concierge BY Mood, klicka HÄR.

 

Michaela Hemgren och Rebecca Martin

Bild: Mathias Nordgren/MOOD Stockholm

Video: Michaela Hemgren

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *