Haute Couture för ditt ansikte

Haute Couture brukar för de flesta människor betyda välskräddade kläder av högsta kvalitet i limited edition för välbärgade modeintresserade människor med välsvarvade kroppar. Nu har skönhetsbranschen tagit ett steg in i Haute Couture världen vad gäller kosmetik.

Lyxnätverket LVMH, som äger varumärken såsom Louis Vuitton, Möet & Chandon, Bulgari, Dior, Fendi, Sephora, Dom Perignon och Givenchy för att nämna ett axplock, har lanserat en ny produkt inom kosmetik. Det är en lyxig skönhetsmask för ansiktet.

Masken ingår i Soin Noir serien och ser ut som en svart spetsduk som du lägger på ditt ansikte i kombination med ett speciellt serum. Det har tagit teamet hos Parfums Givenchy2 år att utveckla masken.  Den aktiva ingrediensen i skönhetsmasken är en hög dos av saven från speciella svarta alger. Algerna har visat sig ha återskapande egenskaper även under extrema förhållanden där dess svarta växtsaft är betydande för dess överlevnad. Den ökade koncentrationen i skönhetsmasken återskapar celler och återuppbygger kollagenet i huden. Den verkar alltså mot åldrande, eller anti-ageing som det så populärt heter inom skönhetsindustrin. Ansiktsduken som läggs på ansiktet för att lyfta huden är tillverkad av finaste Calais spets från Frankrike. Prislappen ligger på några tusenlappar.

Jag blir nyfiken och vill gärna prova vad detta kan göra för min svenska vinterhy. Oavsett känns presentationen av produkten exklusiv och vem mår inte bra av att unna sig lite extra skönhetslyx på hemmaplan någon gång då och då. Som omväxling till externa spabesök.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *