Categories
Kultur Mode Teknologi

Kyssäkta kärleksbrev. Burberry + Google = sant

Lyx-modemärket Burberry lanserade under sommaren en kampanj tillsammans med Internet-jätten Google Burberry Kisses – en digital plattform som låter användaren skicka egna kyssar till vem som helst, var som helst i världen.

Syftet med kampanjen är att skapa en känslosam digital upplevelse, och samtidigt få tekniken att bli mer personlig. Att det sprider kärlek i världen tycker förstås Lyx.se är en stor bonus.

burberry_kisses_2013

Om du själv vill bidra med en kyss är allt du behöver göra att gå in på Kisses.Burberry.com och trycka dina läppar mot skärmen på din mobil eller dator så scannas konturen av dina faktiska läppar av.

Burberry Kiss

Avtrycket av din kyss tillsammans med ett kort meddelande skickar du sedan till din kärestas e-postadress. Nu kan du följa ditt brev när det flyger från din position till mottagarens destination via en 3D-karta.

Mottagaren kommer att välkomnas med en kort visualisering av hur långt meddelandet har rest och ges tillfälle att sända en kyss i gengäld.

burberry-kisses_campaign

Alla kyssar som skickas runt om i världen kan delas och ses då via en interaktiv karta, förutom de kyssar som är privata för de som inte valt att dela.

En vacker, emotionell känsla i verkliga livet omformas till en lyxig upplevelse i en digital miljö – tekniken får plötsligt både hjärta och själ.

Förra året lanserade Google sitt projekt ”Art, Copy & Code” där tanken är att, genom samarbeten med kända varumärken och innovativa kreatörer, visa hur kreativitet och teknik går hand i hand.

[one_third_last]Burberry Kisses![/one_third_last]

Text: Jeanette Rattfeldt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *